Englische Stimmen
-
Schlitzi
Also laut meinen Ohren ist es Roger Browne in folgenden Filmen: Trinity 1, Trinity 2, Verflucht, verdammt und Halleluja, Himmelhunde, Nobody, Pech und Schwefel, Missionare, Nobody 2. Kann mich aber auch irren
In Gott vergibt, Ave Maria und Boot Hill ist es auch immer derselbe Sprecher
In Django ist es wieder ein anderer.
Little Rita gibts auf youtube. Dann hörst du in diesem Hitch-Hike auch Robert Sommer raus? Dann sind wir schon zwei. Dann dürfte er es auch wirklich sein
In Gott vergibt, Ave Maria und Boot Hill ist es auch immer derselbe Sprecher
In Django ist es wieder ein anderer.
Little Rita gibts auf youtube. Dann hörst du in diesem Hitch-Hike auch Robert Sommer raus? Dann sind wir schon zwei. Dann dürfte er es auch wirklich sein
- Maiky
Stimmt, den Namen Roger Browne hatte du ja schon längst genannt gehabt immer 
Hattest du den "Freibeuter" schon identifiziert oder ist der identisch mit "Vero/Falso"?
Ja, ich höre auch definitv Robert Sommer
EDIT: Yep, hab's grad gefunden.
Larry Ward sagtest du, war es für "Blackie The Pirate".
Hattest du den "Freibeuter" schon identifiziert oder ist der identisch mit "Vero/Falso"?
Ja, ich höre auch definitv Robert Sommer
EDIT: Yep, hab's grad gefunden.
Larry Ward sagtest du, war es für "Blackie The Pirate".
Zuletzt geändert von Maiky am Mi 28. Feb 2018, 19:33, insgesamt 1-mal geändert.
"Das Leben & Denken im Konjunktiv führt ins Unglück." ~ Jean Reno & irgendwie so 
-
Schlitzi
Den Freibeuter haben wir bereits. Ist wieder ein anderer Sprecher.
Dann würde ich mal sagen Sommer ist identifiziert. Der Roger Browne wird in dem Buch "Die rechte und die linke Hand der Parodie" genannt. Und auf irgendeiner Seite die ich leider nicht mehr finden kann, gab es mal Soundfiles. Da stand dann auch noch dabei, dass Browne mehrmals Hill gesprochen hat und ich hab dann mit meinen englischen Fassungen verglichen und festgestellt, das es die gleiche Stimme ist. Du siehst, ich behaupte das mit Browne nicht einfach so.
Dann würde ich mal sagen Sommer ist identifiziert. Der Roger Browne wird in dem Buch "Die rechte und die linke Hand der Parodie" genannt. Und auf irgendeiner Seite die ich leider nicht mehr finden kann, gab es mal Soundfiles. Da stand dann auch noch dabei, dass Browne mehrmals Hill gesprochen hat und ich hab dann mit meinen englischen Fassungen verglichen und festgestellt, das es die gleiche Stimme ist. Du siehst, ich behaupte das mit Browne nicht einfach so.
- Maiky
Na denn, auf in den Feierabend - ham ja schließlich schon was geleistet heute

"Das Leben & Denken im Konjunktiv führt ins Unglück." ~ Jean Reno & irgendwie so 
-
Schlitzi
Ich vermute mal stark, dass Mannix, Sommer und McNamara noch in mehreren diversen Nebenrollen zu hören sind.
-
Johan Melle
Haha! Yes, I know! It hurts my ears to listen to it. Anyway, this version with the bad sound must have been made in Rome, and I suppose this other version must be the US dub. This happened sometimes in the 1960s when the American distributors were dissatisfied with the English export dub and decided to make a new dub instead (this also happened with the original HERCULES with Steve Reeves). Other times they just re-dubbed certain voices (MILL OF THE STONE WOMEN, for example).LewtonCole hat geschrieben: ↑Mi 28. Feb 2018, 18:01Gee, that sure ain't the best sound qualityJohan Melle hat geschrieben: ↑Mi 28. Feb 2018, 17:12 Are these two English dubs completely different, or have just some of the voices been changed? I'm only familiar with this version: https://www.youtube.com/watch?v=-_vpq9G_QWk
Here I recognize Edward Mannix dubbing José Manuel Martin and Carolyn De Fonseca dubbing Gina Rovere.Here's a link to the voices of the Danish DVD for instance:
https://www.youtube.com/watch?v=VtSOjfNmuis
And, yes. Those are two completely different dubs for the whole duration of each DVD version.
No occasional voice changes in between or anything.
Okay, it seems everyone agrees that Robert Sommer's voice in HITCH-HIKE is the same as Bud's voice in BIG MAN, BOMBER etc. But is it really Robert Sommer's voice? I think he sounds very different in MUSSOLINI AND I, STRADIVARI and the BIG MAN film he appears in. The only way to determine what is actually Sommer's real voice is to see one of his films that uses live sound, and I after searching around a bit I was able to find such a film: HANNA K. Look here: http://www.dailymotion.com/video/xcckuhLewtonCole hat geschrieben: ↑Mi 28. Feb 2018, 18:27Yessiree, that's the very same voice that Bud has as "Big Man", "Bomber", "Bulldozer", the whole lotJohan Melle hat geschrieben: ↑Di 27. Feb 2018, 20:05 Yes, I know about this video, but if this is all based on an inaccurate identification, then it's not much help. I'm too lazy to dig up HITCH-HIKE and make a clip from it, but the whole film is on YouTube here: https://www.youtube.com/watch?v=WxEHLoKLJJY
Robert Sommer appears at 4:50.![]()
He appears at various points in this clip, and again, this film uses live sound, so this is surely his real voice. So what do you think?
-
Johan Melle
Da hast du recht!
José Manuel Martin in GOD FORGIVES... I DON'T! (1967)
Lucio Dalla in LITTLE RITA OF THE WEST (1967)
William Layton in THE WIND'S ANGER (1970)
Luciano Pigozzi in BLACKIE THE PIRATE (1971)
Bud Spencer in FOUR FLIES ON GREY VELVET (1971)
Cyril Cusack in ...ALL THE WAY, BOYS! (1972)
Saro Urzì in BLACK TURIN (1972)
José Suarez in A REASON TO LIVE, A REASON TO DIE (1972)
Martin Balsam in THE TRUE AND THE FALSE (1972)
Bud Spencer in EVEN ANGELS EAT BEANS (1973)
Renzo Palmer in SOLDIER OF FORTUNE (1975)
Bud Spencer in CRIME BUSTERS (1977)
Bud Spencer in ODDS AND EVENS (1978)
Joe Bugner in I'M FOR THE HIPPOPOTAMUS (1979)
Buffy Dee in SUPERSNOOPER (1980)
"General McCartney" in WHY DID YOU PICK ON ME? (1980)
Herb Goldstein in WHO FINDS A FRIEND FINDS A TREASURE (1981)
Bud Spencer in BANANA JOE (1982)
Kallie Knoetze in BOMBER (1982)
Bud Spencer in GO FOR IT (1983)
Bud Spencer in THIEVES AND ROBBERS (1983)
Bud Spencer in DOUBLE TROUBLE (1984)
Bud Spencer in MIAMI SUPERCOPS (1985)
Bud Spencer in SPEAKING OF THE DEVIL (1991)
-
Schlitzi
Also wurde sogar Buffy Dee synchronisiert. Damit hätte ich jetzt nicht gerechnet.
Do you still know, the Voices of Raimund Harmstorff and the other Joe Bugner Roles?
Do you still know, the Voices of Raimund Harmstorff and the other Joe Bugner Roles?
-
Johan Melle
I'll have to look at the film again, but I think Buffy Dee is one of very few actors who are dubbed in SUPERSNOOPER. I think most of the actors actually use their own voices in that film.
I've no idea about Harmstorf, but Joe Bugner is dubbed by Nick Alexander in THE SHERIFF AND THE SATELLITE KID.
I've no idea about Harmstorf, but Joe Bugner is dubbed by Nick Alexander in THE SHERIFF AND THE SATELLITE KID.
-
Schlitzi
How is Buffy Dee in his other roles? Go for it and Aladin? Dubbed as well?